21 Ocak 2017 Cumartesi

Work and Holiday Programıyla Avustralya - 2 Ay

"1 ayı tamamlar tamamlamaz yazacağım" dediğim yazımı neredeyse 2 ayımı bitirdikten sonra sonunda yazmaya başlıyorum :) Ama o kadar yoğun tempolu bir 2 ay oldu ki imkanı yok daha önce yazamazdım. Resmen 2 aydır Sidney'de yaşıyorum!

Öncelikle, NASIL GELDİM?

Sydney, Avustralya'ya Work and Holiday vizesiyle geldim.  

PEKİ WORK AND HOLIDAY NEDİR, NE GİBİ HAKLAR TANIR?

Work and Holiday 38 saat çalışma izninin olduğu 1 yıllık bir vizedir. Bu vize, vize hakkı verildikten sonraki 1 yıl içerisinde başlatılabilir ve başlatıldığı süreden itibaren 1 yıl Avustralya'da yaşama ve çalışma hakkı verir. Yani mesela vizeniz Eylülde çıktı, Martta yola çıktınız. O zaman vizeniz bir sonraki yılın Mart ayına kadar sürecek demektir. 

Türkiye'den her sene sadece 100 kişi gidebilir.

Bir işverenle en fazla 6 ay çalışma hakkınız vardır. Asıl amacı kültürel değişim olarak gördükleri için Work and Travel programındaki gibi bir mantıkla bir yerde çok kalmanızı istemiyorlar.

Maksimum başvuru yaşı 31'dir. Yani 30 yaşını doldurduğunuz taktirde gidemezsiniz.

Türkiye için en az üniversite öğrencisi ya da mezun olmanız gerekmektedir. Üniversitede de 2 yılınızı tamamlamış olmanız gerekir.

IELTS sınavından en az 4,5 puan (yani toplam puanın yarısı) almanız gerekir. Ve bu genel 4,5 değildir malesef. Tüm aşamalardan en az 4,5 alınması gerekir. Yani writing 6 geldi, speaking 3 geldi ama genelim 4,5 o zaman gidebilir miyim derseniz size malesef demem gerekir.

O zaman hemen bir öncesi-başlangıç aşaması-alışma süreci şeklinde başlayalım.

BAŞVURU AŞAMASI

Ben son anda karar verenlerdenim. Başvuruların başlamasına 1 ay kala karar verdim ve hızla belgelerimi hazırlamaya başladım. Başvurunun tek zor aşaması çok fazla belge isteniyor olması ve tüm belgelerin yeminli tercüman tarafından çevrilmesinin istenmesi. Benim buradaki şansım hem İngiliz Dili ve Edebiyatı bitirdiğim ve İngilizce öğretmenlik sertifikam olduğu için IELTS sınavına girmek zorunda olmayışım (Evet %100 İngilizce olan bir bölüm okuduysanız sınava girmek zorunda değilsiniz. Ama bunu kanıtlamanız gerekiyor. Ben bunun için üniversitemden resmi belge aldım) hem de yeminli tercüman oluşumdu. Yeminli tercüme kısmı buradaki en pahalı kısım oluyor genelde. Bunu isterseniz kendiniz de yaptırabilirsiniz, ya da "ben uğraşmayayım; hem çeviriyi yapsınlar hem de eksiksiz bir şekilde belgelerimi hazırlayıp göndersinler" diyorsanız bir şirkete de yaptırabilirsiniz. 
Başvuru aşamasında en önemli kısım tarihler. Genelde Haziran başında Dış İşleri Bakanlığı belge teslimine başladığı için o tarihe kadar herşeyinizi eksiksiz hazırlamış olmanız gerekiyor. Burada IELTS sınavı biraz problem oluyor. Çünkü diğer belgeleri son dakikada yetiştirebilirsiniz; ama IELTS sınavının hem belli tarihleri var, hem de sonucun ulaşması biraz zaman alıyor. O yüzden en az 2 veya 2,5 ay önce başvurunuzdan emin olup hazırlanmaya başlamanız çok önemli. 

HANGİ BELGELERİ TOPLAMALIYIM?

1- Başvuru formu 1208. Bunu http://www.border.gov.au/Forms/Documents/1208.pdf den indirebilirsiniz.
2- Eğitimle ilgili belgeler. Diploma, transkript; hala devam ediyorsanız YÖK'ten alacağınız onay mektubu vs
3- İngilizce seviyesi için belgeler. IELTS, TOEFL, %100 İngilizce eğitim vs
4- Banka hesap dökümü (Minimum 7000 Avustralya Doları)
5- Avustralya'da kalacağınız 12 aylık süreyi kapsayan sağlık sigortası
6- 2 adet biyometrik fotoğraf (4x5)
7- Pasaport ve daha önceki vizelerin fotokopileri
8- Vukuatlı nüfus kayıt örneği
9- Kimlik fotokopisi
10- Arşivli sabıka kaydı
11- Askerlik durum belgesi
12- Sağlık belgesi

BUNLARIN HEPSİNİ TOPARLADIKTAN SONRA NE YAPACAĞIM?

Öncelikle hepsinin yeminli tercüman tarafından İngilizce'ye çevrilmesi gerekiyor. 
Bunu da yaptıktan sonra öğrenciyseniz belgelerinizi başvuru tarihinden önce YÖK'e, değilseniz başvuru tarihinde Dışişleri Bakanlığı'na yollamanız gerekiyor. Yollarken bir de dilekçe eklemeniz gerek Checklist şeklinde. Hemen ekliyorum:




Başvurunuzu yaptınız. ŞİMDİ NE OLACAK?

Belgeleriniz Dışişleri Bakanlığı'nın onayından geçtikten sonra 1 Temmuz'da Avustralya Konsolosluğu'na gönderilecek. Burada sizin yapmanız gereken bir şey yok. Sadece sabırlı olup beklemeniz gerekiyor. 

Sırasıyla hesabınızdan vize parası çekilir, telefonla arayıp sizinle mülakat yaparlar (ya da yapmazlar, benimle yapmaya gerek duymadılar belli ki :) ), ve vizeniz mailinize gelir. Bu süreç bir anda da gerçekleşebilir, çok uzun da sürebilir. Dedğim gibi sadece sabırlı olmanız gerekmekte.

PEKİ KİMLER SEÇİLİYOR?

Seçilme durumu pek yok aslında. İngilizcesi daha kötü olan bir kişi bile önünüze geçebilir. Tek kriter erken başvuru. Çünkü yalnızca 100 kişi gidiyor ve sıralama başvuru sırasına göre yapılıyor.

VİZEM ÇIKTI. ŞİMDİ NE YAPMALIYIM?

Valizini hazırlamaya başlayabilirsin :)

Şaka bir yana uçak biletlerinde her daim gözünüz olmalı. Fiyatlar malesef dünyanın bir ucuna gittiğiniz için çok iç açıcı değil. Vizeniz çıktığı anda zaten değişimlerini sürekli gözlemlediğiniz biletinizi uygun bir anda alın. 

YANIMDA NE GÖTÜRMELİYİM?

Bu insandan insana değişen birşey tabi ki. Ben 2 valiz hakkıyla geldim ama yine de çok fazla kıyafet almamaya çalıştım yanıma. Daha önceki Work and Travel tecrübemde dönüşte valize sığamamıştım çünkü :) Ama şuanda keşke bir kaç parça daha fazla alsaymışım diyorum. Bir kere hava çok değişken. Hem yazlık hem kışlık eşyalarınız olsun yanınızda. Bu geldiğiniz tarihe göre de değişebilecek birşey tabi ama yine de dediğim gibi, hava çok değişken.

İkinci olarak markaları genel olarak çok beğenmedim. Marka takıntısı olan bir insan değilim. Ama tekstil açısından Türkiye'den daha iyi bir yer olduğunu söyleyemem malesef. Ayrıca ilk aşamada kendinizi hemen alışverişe vuramayacağınız için de hazırlıklı gelmenizde fayda var. Ayrıca bu kişisel birşey olabilir, ama pahalı bir yer gerçekten.

Yiyecek-içecek konusunda çeşitlilik bol. Zaten valiz açısından da problem olabiliyor. Benim valizlerim kontrol edilmedi, ama yine de çok fazla yiyecek almadım yanıma. 

Burada bulamayacağınızı düşündüğünüz şeyleri alabilirsiniz. Düzenli kullandığınız kremler, ilaçlar vs gibi. Muayene parası yüksek olan bir yer. O yüzden göz, diş gibi bakımlarınızı gelmeden mutlaka yaptırın (ben şuanda lens problemi yaşıyorum mesela)

GİTMEDEN YAPMAM GEREKEN BİRŞEY VAR MI?

Olmaz mı?! En az 1 haftalık hostel rezervasyonu! Ev bulmak zor değil. Ama istediğiniz gibi bir ev bulmak vakit alabilir. Ve bu uzaktan halledebileceğiniz birşey değil, çünkü evi ve insanları mutlaka görmeniz gerekiyor. Rezervasyonu çok geciktirmeyin :)

İş başvuruları da aynı şekilde; uzaktan, adresiniz ve telefon numaranız olmadan başvurabileceğiniz şeyler değil. Hepsi Avustralya'ya gelince :)

Paranızı Avustralya dolarına çevirmeyi de unutmayın!

YOLA ÇIKIYORUM, TAVSİYE?

Yolda atıştırmalık ufak şeyler alabilirsiniz. Çok abartmayın yine de :)
Uçakta size doldurmanız gereken formlar verilecek. Bunları doğru şekilde doldurduğunuzdan emin olun. Valizinizle ilgili kaçırdığınız ufak bir detay bile problem yaratabilir. Yine de sakin olun tabi.

AVUSTRALYA'DAYIM! 

Hostel vs aşamalarını geçtiniz sayıyorum. İlk olarak paranızı güvenceye alın. Ben Commonwealth denen bankada açtırdım hesabımı. Buradaki en iyi banka olduğu söyleniyor, ben de gayet memnunum. Hesabın yanında Super Annuation dene bir hesap daha açabileceklerini söylüyorlar. Bu emeklilik hesabı gibi birşey. İşe girdiğinizde mutlaka olması gerekiyor. İşverene açtırmaktansa bankaya açtırdım ben. İstediğiniz şekilde yapabilirsiniz.

İkinci aşama olarak Tax File Number'a başvurun. Bu sizin vergi numaranız ve bu olmadan çalışmaya başlayamazsınız. Gelmesi 2 hafta kadar sürüyor. O yüzden gider gitmez başvurun.

Ne tarz işlerde çalışmak istediğinize karar verin. Coffee shoplarda çalışmak istiyorsanız Barista, restoranlarda çalışmak istiyorsanız alkol servis etme yetkisi veren RSA, inşaat ve trafik kontrolünde çalışmak istiyorsanız White Card gibi sertifikalar almanız gerekiyor. İşverenler bu sertifikaları mutlaka sorar, o yüzden bir an önce almanız faydanıza olur.

***

Bundan sonrasına kendi tecrübelerimle devam edeyim. Ben Sydney Central Backpackers adlı bir hostele yerleştim. Hostelin shuttle'ı da vardı. Havaalanından direk geldim. Haftalık 225 dolara kalmaya başladım. Hostelin neredeyse tamamı Working Holiday vizesiyle gelen insanlarla doluydu. En fazla İngiliz, Alman ve Fransız vardı. Onun dışında bir çok ülke de ya aynı vizeyle ya da öğrenci vizesiyle gelip çalışmaya başlamış burada. Direk Aussie olan çok az insanla tanıştım. Bu insanlar da genelde ofis tarzı iyi yerlerde çalışan ve iyi yerlerde yaşayan insanlar oluyor. Yani ülkenin düşük işlerini dışarıdan gelen insanlar yapıyor. Gerçekten çalışma vizesi durumu o kadar yaygın ki iş başvurularında direk bu soruluyor.

Sidney çok karışık olmasıyla beraber çok fazla da Asya'lı barındırıyor. Benim bununla bir problemim yok; ama genel olarak Asya'lılar çok sevilmiyor. 

Şehrin görülmesi gereken çoğu yeri (Harbour Bridge, Opera House vs) yürüme mesafesinde. Plajlar arasında mesafe var ama yine de trenle çok az sürüyor. 

Çalışmaya başlayana kadar gerçekten pahalı bir yer. Herşeyden para isteniyor (mesela kedi sevmek için kedi cafeler var, saati 20 dolarcık). 

İnsanlar (en azından benim için) çok samimi değil. Çoğunluk vizeyle gelen insanlar olduğu için herkes birbirine geçici gözüyle bakıyor.

Ben bir et restoranında çalışıyorum yaklaşık 1,5 aydır. 2. haftamda işimi buldum. 1 ay kadar sonra da ikinci işim olan fotoğrafçılığa başladım. İkinci işimi daha çok sevsem de saat açısından 1. işim ana işim oldu malesef. 

Hafta içi ve hafta sonu aynı paralar alınmıyor. Hafta sonu yerli halk genelde çalışmak istemediği için ücretler daha yüksek. Benim pazar günümle hafta içim arasında 10 dolar fark var mesela. 

İş bulma konusu değişken. Çok çabuk da bulabiliyorsunuz; 1-2 ay da sürebiliyor. Bir yerde 6 ay çalışma hakkımız olduğu için genelde çok tercih edilen bir vize tipi değiliz. Bizi eğitip, işe alıştırıp sonra bye bye demeyi sevmiyorlar haklı olarak. 

Erkekler genelde inşaat sektöründe çalışıyor. Hem ücretleri yüksek (saati 25 dolar civarı), hem çok saat veriliyor (minimum 5 saat günde), hem de haftasonları boş oluyor (ikinci işte çalışma olanağı var). 

Ev konusu da biraz kişisel. İnsanlar gelip geçici oldukları için evleri de hostel mantığıyla kullanıyorlar. Ben hem çok fazla kişiyle kalmak istemediğim, hem de temizlik mantığım uyuşmadığı için Lodge denen, mutfağı tuvaleti içinde olan odalardan tuttum. Bir nevi stüdyo daire. Haftalık 185 dolar ödüyorum. Mis :)

Ortama alıştım. Ufak tefek arkadaşlıklar da kurmaya başladım. Gezilecek bir çok park, bahçe, yürüme mesafesinde yerler var. Boş günlerimde buralara gidiyorum. 

Gece hayatı oldukça renkli. Ben Kings Cross denen bir yerde kalıyorum mesela. Oldukça gürültülü ve gençlerle dolu bir yer :) Parti insanıysanız gidebileceğiniz bir çok yer var.

Sokaklarda sürekli koşan, spor yapan insanlar görebilirsiniz. Spor konusunda gördüğüm en ilgili ülke sanırım. 

RSA belgemi online sınavı geçerek aldım. Derslere de gidebilirsiniz ama 6 saat sürüyor. Ben gerekli görmedim. Sınav ücreti 110 Dolarcık.

Fotoğrafı çekilesi çok güzel yerler var. Bazılarını buradan paylaşıyorum. Diğerlerini instagram hesabım olan "dilanzkafka" dan takip edebilirsiniz. 


Burası benim 2 işimin de bulunduğu Darling Harbour


Opera House

Harbour Bridge



Royal Botanic Garden

Sydney Opera House Önü

Chinese Garden of Friendship. Yeşile doymak için :)

St. Mary's Cathedral



Sidney gerçekten de mini mini kahve dükkanlarıyla dolu bir yer çünkü kahve kültürü çok yaygın.

 Hyde Park'ın içinden binalara bakış


St. Mary's Cathedral İçi


Sydney Contemporary Art Museum

Boat Harbor

60 yorum:

  1. A'dan z'ye her şeyi basit ve akıcı şekilde anlatmışsınız. Teşekkür ederim çok faydalı buldum.

    YanıtlaSil
  2. "An International English Language Testing System (IELTS) test result of an average band score of at least 4.5 based on the four test components of speaking, reading, listening and writing. Your test must have been completed within 12 months of visa application lodgement or can be completed during visa application processing."

    Bu bilgiyi şurdan edindim : http://www.border.gov.au/about/corporate/information/faqs/how-can-i-prove-i-have-functional-english

    Her birinden en az 4.5 olması gerektiğinden emin misiniz? Ben bu açıklamada 4'ünün ortalaması diye anladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz de bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorduk ancak geçen sene Dış İşleri Bakanlığı'na sorduğumuzda hepsinin en az 4.5 olması gerektiğini söylemişlerdi. Muhtemelen ortalama olması yetecektir ama yine de riske de atmamak lazım; notlar yüksek olsun :)

      Sil
    2. Haklısın garantiye almak her zaman gerekiyor =)) Teşekkürler.

      Sil
    3. Bu arada, demek istediğin bakanlık her birinden ayrı ayrı 4.5 mu dedi yoksa genel ortalama mı dedi? kafam karıştı :D

      Sil
  3. 7000 dolar hesabımızda mı olmalı yoksa sadece 7000 dolar vize ucreti mi?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba.ben vize ile ilgili resmi sitede açıklamalarda 5000 AUD olarak gördüm.halen de öyle yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sadece oradaki harcamalar icin olan para; 2000 dolar da ucak parasi olarak gosterilmeli. Basvuru da ucak da sorulur ama belli olmayan bir vizeye bilet alinamayacagi icin gosteremeyiz. 2000 dolar onun garantisi olacak :)

      Sil
  5. selamlar, vize başvurusu sırasında istenen 12 aylık sağlık sigortasını nasıl yaptırdınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anadolu sigortadan online yaptirip is bankasinda imzalattirdim :)

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Belgelerinizi Dışişleri Bakanlığına hangi tarihte gönderdiniz acaba? Bakanlık başvuru tarihi falan mı açıklıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu her sene degisebiliyor mutlaka disislerini arayip bu seneki tarihi sorun.

      Sil
  8. Merhabalar hesapta bulunması gereken para sadece vizeyi alana kadar kalsa olur mu yoksa sürekli olarak orada o paranın bulunması gerekir mi?Vize işlerini okeyledikten sonra o parayı oradan kullanmamız,transfer etmemiz sıkıntı yaratır mı?

    YanıtlaSil
  9. başvuru tarihleri tam olarak ne zaman başlar?

    YanıtlaSil
  10. Merhaba öncelikle emek verip deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler :) başvuru sürecinde danışman firma ile çalıştınız mı? Bireysel başvuru mu yaptınız? Hangisini tavsiye edersiniz ?

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar. Dışişleri bakanlığını arıyorum ama biraz başlarından atar gibi davranıyorlar. Benimde bir an önce belge toplama tarihini öğrenmem lazım. Acaba dışişleri bakanlığındaki ilgili kişi kimdi hatırlıyor musunuz? Ya da kendisine direk nasıl ulaşabilirim. ( Not: geçen yıl bir kere kendisi ile telefonda görüşebilmiştim. Bir kadın görevliydi onu hatırlıyorum.)

    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Malesef direk bir yetkili kisi var mi bilemiyorum. Ben de bir kadinla gorustugumu hatirliyorum ama ismini ya da iletisim bilgilerini almadim malesef. Yardımcı olamadim kusura bakmayin :/

      Sil
    2. Merhaba

      Dün Dış İşleri Bakanlığı'na e-mail attım ve bu vizeyle ilgilnene bir birim var mı? Kimle görüşmeliyiz? tarzı şeyler sormuştum. Aşağıdaki cevap geldi. Yardımcı olacaktır diye umuyorum.

      ------

      Soruları buradan yanıtlıyoruz. Bakanlığımız yalnızca başvuru evrakını toplayıp not ortalaması sırasına koyarak Avustralya Büyükelçiliğine iletmekle görevlidir. Avustralya Vizesiyle ilgilenen ve telefonla bilgi veren özel bir birim bulunmamaktadır.

      Üniversite mezunuysanız 1-15 Temmuz 2017 tarihleri arasında aşağıdaki dilekçeyi ve evrakı Bakanlığımıza iletiniz:

      T.C.

      DIŞİŞLERİ BAKANLIĞINA
      (Vize Dairesi Başkanlığı)
      Aralık 2005 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avustralya Hükümeti Arasında Çalışma ve Tatil Vizesine İlişkin Mutabakat Muhtırası çerçevesinde 12 ay süreli “Çalışma ve Tatil” programına katılarak Avustralya’ya gitmek istiyorum.

      Sözkonusu programa daha önce katılmadığımı ve beraberimde geçiminden sorumlu çocuk bulunmadığını beyan ederek Avustralya’nın Ankara Büyükelçiliğine gönderilmek üzere ilişikteki belgelerime istinaden adıma vize notası düzenlenmesini talep ediyorum.

      Gereğini müsaadelerine saygılarımla arzederim.


      Ankara, Tarih
      İsim /Soyisim
      İmza

      Tel:
      E-posta adresi:
      Adres:
      Ekler:
      1. Noter tasdikli nüfus cüzdanı sureti
      2. Noter tasdikli pasaport sureti
      3. Öğrenim durumunu gösterir belgenin noter tasdikli sureti
      4. Rektörlükten temin edilecek transkript
      5. Dil seviyesini gösterir belgenin fotokopisi (kabul edilen sınavlar ve notlar: http://www.border.gov.au/about/corporate/information/faqs/how-can-i-prove-i-have-functional-english)
      6. Hesap bakiyesi (7000 Avustralya Doları)
      7. Askerlik Durumu Belgesi (e-devlet çıktısı)
      8. Adli sicil kaydı (e-devlet çıktısı)

      Sil
    3. Bir danışmanlık firmasıyla görüştüm hafta sonu ve o da bana bakanlığın artık başvuru sırasına göre değil de not ortalamasına göre evrakları sıralayacağını belirtti. Yani son gün de başvursanız en yüksek not ortalaması sizdeyse direkt asil listede oluyorsunuz.

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,

    Bilgiler için çok teşekkürler. Ben de mütercim - tercümanlık okudum ve yeminli çevirmenim ancak danışman şirketlerden biri yine de ielts'e girmem gerektiğini söyledi. Benim okulum İstanbul Üniversitesi ve derslerimiz İngilizce olmasına rağmen okulun eğitim dili Türkçe olarak gözüküyor. Avustralya Büyükelçiliği'ne mail attım ancak dil yeterliliğimi gösterir belge için IELTS veya TOEFL almak zorunda olduğumu söyledi.

    Siz Dışişleri Bakanlığı'na verdiğiniz belgeleri hatırlıyor musunuz? O belgeleri kişisel bilgileri gizleyerek bana mail atabilirseniz çok sevinirim, en azından ne tür belgeler olduğunu görmüş olurum.
    Bu yaz yine de sınava girmeden başvurmayı deneyeyim. Belki kabul eder büyükelçilik yine de.
    Teşekkürler bilgiler için.

    YanıtlaSil
  14. Herkese Merhabalar, tüm paylaşımlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkürler. Paylaşımlar arasında ve her hangi bir yerde göremedim, merak ettiğim önemli bir konu var. Vize başvuru ücreti 500 AUD civarında görünüyor. Bu ücret için ödemeyi, evraklarımızı dışişleri bakanlığına vermeden önce mi yoksa vize onaylandıktan sonra mı yapıyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vize basvuru formunda kredi karti bilgilerinizi yazdiginiz bir bolum var. vizeyi aldiginizda buradan cekiliyor para.

      Sil
  15. Merhaba yorumunuzu yeni gordum. Belgelerin hic biri online olmadigi icin malesef elimde baska kopyalari yok. Ben okulumun ogrenci islerinden rica ettigimde hemen bir dilekce hazirlamislardi dil konusunda. Her okul yapmayabilir tabi. Ve her sene kurallar degisiyor bu sene bu sekilde yamiyor da olabilirler.

    YanıtlaSil
  16. selam tekrardan. bu yılın kotasına dahil olduğumu öğrendim bilet almadan önce sorayım dedim hangi havayolları ile nerden aktarmalı gitmiştin bir de aktarma yaptıgın ülke için transit vize almış mıydın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar cok gec oldu ama cevaplayayim yine de. Ben sadece skyscanner'dan istanbul-sydney seklinde secip ne cikarsa ona gore bakiyorum. Ozel bir firma ve aktarma noktasi secimim yok. Ilk ucusumda filipinlerde aktarma yaptim. Son gelisimde de guney koreden oldu aktarmam; donerken de yine guney koreden olacak.

      Sil
  17. Tebrikler.. Nasıl bilgi sahibi oldunuz kotaya girdiğinize dair?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yökü arayarak ögrendim ayrıca bugun hak kazanan herkese dışişlerinden mail geldi kotaya girdiyseniz size de gelmiştir.

      Sil
  18. Tebrikler. Not ortalamanız kaçtı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim donemimde siralam basvuru sirasina goreydi. Ama yine de ortalamam 3.17

      Sil
  19. Bunu okuduktan ve instagram hesabına baktıntan sonra herşeyi bırakıp avusturalya ya gidesim geldi :D

    Merak ettiğim bir konu var orada teknolojik cihazların fiyatları nasıl mesela telefon bilgisayar vs vs amerika gibi mi?

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar �� Elektronik daha uygun turkiyeye gore ama aman aman bir fark da yok. Ben iphone 7 aldim 1000 lira kadar fark etti.

    YanıtlaSil
  21. Bilgileriniz için çok teşekkürler.

    Sitemize bekleriz www.bim-aktuel.site

    YanıtlaSil
  22. dış işlerine evrakı gönderirken vize ücretini yatırıyor muyuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kredi kartı bilgisi isteniyor, kredi kartınızdan çekiliyor vizeyi almanız durumunda :)

      Sil
  23. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, çok faydalı oldu. Yalnızca bir noktayı anlamadım. Sağlık sigortasını başvururken mi yapıyoruz yoksa vize onaylandıktan sonra mı?
    Bir de Avustralya'da bulunacağımız süreyi kapsayan sigorta deniyor ya, Avustralya'da kalmaya ne zaman başlayacağımızı bilmiyoruz ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz Eylül'den itibaren yaptırın. Vize için aradıktan sonra yaptırabilirsiniz :)

      Sil
    2. Eylülden itibaren yaptırdım :) Teşekkürler :))

      Sil
  24. Öğrenciyseniz belgelerinizi başvuru tarihinden önce YÖK'e, değilseniz başvuru tarihinde Dışişleri Bakanlığı'na yollamanız gerekiyor.
    Hocam bu cümlenize takıldım da. Öğrenciyken başvuru yapınca daha mı avantajlı oluyoruz yani? Sonuç olarak ilk başvuran 100 kişi alınıyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yök'den de belgeler aynı tarihte Dışişleri Bakanlığı'na gidiyor. Ama zaten kurallar değişti artık not ortalamasına göre alıyorlar.

      Sil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. 13 Temmuzda vize başvurusu sona erdi. Yaklaşık 3 ay oldu. Herhangi bir haber yok. Süreç ile ilgili nereden bilgi alabiliriz? Avustralya Başkonsolosluğu bu konuda bilgi vermiyor. Bir de eğer vize başvurusu reddedilirse bunu da açıklıyorlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, son durum nedir?

      Sil
    2. Aralık ayında, "Artık çıkmayacak herhalde..." dediğim bir anda geri dönüş yaptılar e-posta ile. İlk e-postada vize ücretini yatırmamı istediler. Yatırdıktan kısa bir süre sonra ikinci e-postayı gönderip sağlık kontrolüne girmemi istediler. Bunu da gerçekleştirdikten sonra 4 Ocak 2019 itibariyle vizem çıktı :)

      Konsolosluk'un sayfasında en geç 3 ay yazıyor fakat yaklaşık beş-buçuk ay sonra çıkmış oldu vizem. Nedenini bilmiyorum. Daha önce vizesini alanlar var mı ve ya benim gibi bazı başvuranlar yedekten falan mı alınıyor da gecikiyor, bilmiyorum.

      Sil
  27. Yazınız için çok teşekkürler! Önemli olduğunu düşündüğüm bir sorum olacak. Üniversitede son dönemdeyim, başvurumu YÖK'ten mi yoksa direkt Dışişleri Bakanlığı'ndan mı yapmak daha avantajlı olur kotaya girmek açısından? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Elinizde bir diploma olmadigi icin once Yokten basvuru yapmaniz gerekiyor. Ben diplomayla basvurdugum icin Yok asamasini malesef bilmiyorum ama 1 ay once oraya girip ordan Disislerine geciyor seklinde biliyorum.

      Sil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Bey Merhaba,Mezunlar dış işlerine mi başvuruyor acaba ? Ek olarak kredi kartı bilgisinin istendiği form 1208 nolu form mu oluyor, dilekçe ile birlikte mi verilmesi gerekiyor ?

      Sürecinizi paylaşabilirseniz çok seviniriz.

      Teşekkürler


      Ekler:
      1. Noter tasdikli nüfus cüzdanı sureti
      2. Noter tasdikli pasaport sureti
      3. Öğrenim durumunu gösterir belgenin noter tasdikli sureti
      4. Rektörlükten temin edilecek transkript
      5. Dil seviyesini gösterir belgenin fotokopisi (kabul edilen sınavlar ve notlar: http://www.border.gov.au/about/corporate/information/faqs/how-can-i-prove-i-have-functional-english)
      6. Hesap bakiyesi (7000 Avustralya Doları)
      7. Askerlik Durumu Belgesi (e-devlet çıktısı)
      8. Adli sicil kaydı (e-devlet çıktısı)

      Sil
  29. Mesajınızın üzerinden çoook zaman geçmiş fakat şu an gördüm; hâlâ işinize yarar mı bilmiyorum ama cevaplayayım :)

    Üniversite mezunları sizin de belirttiğiniz gibi Dışişleri'ne yapıyor başvuruları. Dilekçeniz ve tüm eklerini bir dosya hâline getirip 1-15 temmuz tarihleri arasında Bakanlık'a teslim etmelisiniz. Yine de Bakanlık'ı arayıp tarihleri teyit etmekte fayda var zira değişebilir diye düşünüyorum.

    Form 1208'de kredi kartı bilgilerinin girildiği bir bölüm yok. Siz 1208'i ve diğer ekleri dilekçeye iliştirip başvurunuzu yapıyorsunuz. Eğer ön onayınız gerçekleşirse Konsolosluk tarafından size bir e-mail gönderilip kendi online sistemleri üzerinden vize ücretini yatırmanızı istiyorlar.

    Şimdiden bol şanslar :)

    YanıtlaSil
  30. Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka draftımı silmek ve yeni bir işe başlamak için 185.000,00 USD tutarında borçlanma deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettim ve banka poliçesi yüzünden eşyalarımı aldığımda başladı, bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Böylece çok çaresiz kaldım ve her yönden fon aramaya başladım. Neyse ki benim için, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, dolandırıcılıktan çok etkilendim, ama durumumdan endişe duydum ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübemden dolayı benden gerçekten şüphe duyuyordu. '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün, bu kredi şirketi sayesinde, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi, bana geri gülümsedi. Bu nedenle, kendi işinizi kurmanız veya büyütmeniz gerekiyorsa veya herhangi bir maddi sıkıntıdan borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz… .. {E-posta:} Elegantloanfirm @ hotmail .com ... kredi için çevrimiçi aldatmaca kurbanı değil. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaslar kisinin blogumla ilgisi yoktur lutfeb dikkate almayiniz. Yorumu maalesef ben silemiyorum.

      Sil
  31. (Admin umarım bu üstteki reklamı buradan kaldırır zira güvenirliği de çok şüpheli.)

    Türkiye W&H visa başvurusu için elektronik başvuru yapacak ülkeler listesine alınmış arkadaşlar. Yani süreç evrakla yapılan başvuruya göre farklı işleyecek gâliba. Bilginize... ����‍♂️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar uyariniz icin tesekkurler. Blogu aktif olarak kullanmiyorum sadece bilgi amacli yazdigim bir yaziydi elektronik olarak alinacaksa basvurular cok daha iyi :) ustteki yorumu da sadece yazan kisi silebiliyor maalesef o yuzden lutfen dikkate almayin ben de yanit olarak dikkate alinmamasi gerektigini yazdim.

      Sil
  32. Merhaba ben henüz öğrenci olduğum için nasıl bir yol izleyeceğimi çözemedim. Çünkü seneye başvuru yapacağım sırada üniversite son sınıfta olacağım. Yani belgeleri hazırlarken öğrenci ancak temmuz ayında mezun statüsünde olacağım. Anlayabilen var mı bu durumu acaba? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Su anki durumlar sonucunda vize basvurulari degisebilir (ki benim yazdigim donemde elden basvuru yapilirken su anda elektronik basvuruya gecilmis). Avustralya buyukelciligi ve Disisleri bakanligi ile iletisimde kalmanizi oneririm.

      Sil