18 Mayıs 2017 Perşembe

Work and Holiday Avustralya - 7 Ay!

Uzun bir aradan sonra tekrardan merhabalar!

Burayı çok aktif tutamadım malesef. Evimde internet bağlantımın olmayışı, iş saatlerimin artışı ve daha ağırlaşması, yer değiştirmelerim ve açıkçası ortama iyice alışınca evde oturmaktansa arkadaşlarımla vakit geçirmek isteyişim sebebiyle bir 5 ayı yazısız geçirdim (hem de kendi kendime her ay yazacağıma dair söz vermişken!). Ama bu arada da aslında boş durmadım; instagram, facebook ve blog üzerinden gelen soruları elimden geldiğince çabuk cevaplamaya çalıştım. Açıkçası bu kadar fazla soru gelmesini beklemiyordum. Yardım edebilmekten de çok memnun oldum. Beni tek üzen kısım cevapların neredeyse tamamının blogda zaten yazıyor oluşuydu. Blog'u gören okumadan sadece bana ulaşmaya çalışmıştı. Arada gerçekten kızıp biraz terslediğim insanlar oldu, özür dilerim. Ama önceki yazım gerçekten uzun zamanımı alıp hem kendi tecrübelerimle hem de bir sürü yazı okuyarak oluşturduğum bir yazıydı. Bu kadar emekten sonra okunmayıp aynı soruların bana sorulması bana kızmak için yeterli sebep veriyor diye düşünüyorum. Buna rağmen bazen "Evet yazmışsın baya ama ben senden de duymak istiyorum" diyen de oldu. Bu arkadaşlar malesef daha fazla yanıt alamadılar benden. Yazdığım yazıdan ne bir kar kazandım, ne de bir reklam çabam vardı yayınlarken. Sadece ben başvururken yeterli kaynak bulamayışımdan dolayı herkesin ulaşabileceği bir kaynak oluşturmak istemiştim. Umarım bu saydıklarım dışında gerçekten işine yarayan insanlar olmuştur :)

Bu ufak (!) serzenişimden sonra genel gelen soruları yine bir çatı altında toplayıp cevaplamaya karar verdim. Öyleyse başlayalım!

1- Ielts sınavına girmeden başvurabilir miyim?

%100 İngilizce okuduysanız ve bunu okulunuzdan aldığınız bir belgeyle kanıtlayabilirseniz sınava girmek zorunda değilsiniz. Ben direk İngiliz dili ve edebiyatı okuduğum için içim rahattı ama diğer bölümler için yine de riske atmamayı tavsiye ederdim. Yine de size kalmış :)

2- Danışman firmayla mı başvurmalıyım yoksa bireysel mi?

Bu tamamen karakteristik bir durum diye düşünüyorum. Eğer herşeyi eksiksiz yapabileceğinizi düşünüyorsanız bireysel çok rahat başvurabilirsiniz. Sadece çeviri kısmı duyduğum kadarıyla oldukça pahalı olabiliyormuş. Zaten aynı düzeyde parayı oraya verecekseniz direk bir firmaya da verip tüm yükü onlara da yıkabilirsiniz :) Ben çevirilerimi yeminli tercüman olduğum için kendim yaptım; bu yüzden maliyeti hakkında malesef bir bilgim yok. Bunu biraz araştırıp öğrenebilirsiniz. Başvuru sürecimde tüm belgelerimi kendim hazırladım, ancak zaten bir danışman firmada çalışıyor olduğum için bu konuyla ilgilenen arkadaşımın çok yardımını aldım. Ama dediğim gibi bu biraz maliyet meselesi bana göre. O yüzden araştırmanızı yapın, eğer çok büyük bir fark oluşmuyorsa firmayla başvurmak da mantıklı olacaktır.

3- Başvuru tarihleri ne zaman?

Başvuru tarihleri her sene değişebiliyor. Bu yüzden kesin bilgiyi ancak Dışişleri Bakanlığı'ndan alabilirsiniz. Başvuru genelde Haziran ve Temmuz aylarında oluyor.

4- Başvurudan sonra bankadaki parayı çekebilir miyim?

Ben başvurudan sonra ufak ufak kullanmaya başlamıştım bu parayı. Ama her türlü yanınızda belli bir para götürmeniz ve öncesinde de oldukça pahalı bir uçak bileti almanız gerekiyor. O yüzden 1- 2 ay sonra tekrar ihtiyacınız olacak olan bu parayı bir anlığına yatırmak yerine gerçekten sahip olarak elinizde tutmanız daha mantıklı diye düşünüyorum. Onun dışında eksik belge olarak tekrar istemedikleri sürece banka durumu sıkıntı olmuyor. Çekebilirsiniz :)

5- Avustralya yerleşilecek bir yer mi?

Huhuu bu soru beni aşar :) O kadar kişisel bir soru ki ne desem yalan olur. Ben buraya dünyayı gezerken cepten yememek, çalışıp gezi paramı çıkarmak için geldim aslında. Asya'yı vs Türkiye'den para biriktirip gezmek neredeyse imkansızdı. İlk geldiğim zamanlarda burada kalmayı isteyen çok fazla insanla karşılaştığım için bir süreliğine "Ulan güzel ülke aslında, ben de mi kalmaya çalışsam?" moduna girmişliğim de vardır. Ama benim yaşama amacıma uyan bir şey değil bu ne yazık ki. Ve burada gün geçtikçe yeni kurallar geliyor, kalma ihtimali düşürülmeye çalışılıyor. Birşeyler söylemek için erken (ne bileyim belki evlenesim falan gelir) ama bu kadar çabalayıp kalmaya çalışacağımı pek sanmıyorum.

6- 1 yıldan daha uzun süre kalabilir miyim?

Bu sene çiftlik işi olayı Türkler için de geldi. Yani Avustralya Hükümeti'nin belirlediği yerlerde 3 ay boyunca yine onların belirlediği işlerde (çiftlik tarzı genelde) çalışırsanız 1 sene daha aynı vizeyle kalmanıza izin veriyorlar. Ama 2 seneyi yine bu vizeyle aşmanız mümkün değil.

7- Ben dil okulu, üniversite, sertifika programı vs ile gelmeyi planlıyorum. Yardımcı olur musun?

Buna malesef ben yardımcı olamam. Vizeyi ben vermiyorum (keşke verebilseydim tabi) :) En sağlıklı bilgiyi bir yurtdışı eğitim şirketinden alabilirsiniz. Danışmanlık için ücret almıyorlar. Sadece kayıt olduğunuzda kaydolduğunuz yerden komisyon alıyorlar. Size birşey olmuyor yani :)

8- Nerelerden iş bulabilirim?

Bir çok site var bunun için. Seek.com indeed.com gumtree.com.au backpackerjobboard.com vs vs
Ama benim için en sağlıklı yöntem bastırmış olduğunuz cv'lerle tek tek gidip yüz yüze başvurmak. En iyi işlerimi bu şekilde buldum.

9- Kafka hayat nasıl oralarda ya?

Valla hayat güzel. Biliyorsunuz ki bir yerde en fazla 6 ay çalışabiliyoruz. Bu yüzden girdiğim ilk işim olan restorandan 6 ayın sonunda ayrıldım. Hakkını vererek yaptığımı düşünüyorum işimi çünkü ayrılırken bir çok insan çok üzüldü ve yöneticilerimiz beni sıkı sıkı sarılıp güzel dileklerle uğurladılar. Hemen 2 gün sonrasında başka bir restorana başvurdum ve anında işe alındım. Akvaryumdaki işimden 1 ay sonrasında atılmıştım. 2 işim olmasından dolayı bana shift vermekte zorlanıyorlardı. Ama bu benim için daha iyi oldu. Restorandaki işimde yükseldim ve garson oldum. Çok iyi bahşiş almaya başladım ve 2. işe bir daha ihtiyaç duymadım. Ev olarak da bu 6 ay boyunca lodge denen yerde kalmaya devam ettim. Sonunda paylaşımlı bir eve çıktık yine aynı oda arkadaşımla. Evimizi Moğolistan'lı bir çiftle paylaşıyoruz. İki taraf da temizliğe vs özen gösterdiği için memnunuz.
Bunların dışında çok daha fazla yer keşfettim ve daha fazla arkadaş edindim. Bir çok etkinliğe katıldım, para harcamaktan korkmadım (buna rağmen gezi paramı da biriktirdim). Kamera düşkünlüğüm nedeniyle elektroniğe biraz fazla para harcadım. Beni mutlu eden şeyleri yapmaya çalıştım. Hala da bu şekilde yaşamaya çalışıyorum.

Tüm bunların dışında sormak istediğiniz soruları bu yazının altına yazarsaniz hepsini buraya eklemeye çalışırım :) Umarım yeterince soru yanıtlayabilmişimdir. Vakit buldukça yazmaya devam edeceğim. Dönem de gelmişken, iyi başvurular! Programın 1 yıllık olduğunu unutmayın. Tamamen hazır olduğunuzdan emin olun :)

1 yorum:

  1. Merhaba, tüm bloğunuzu okudum. Cidden tebrikler, darısı bizlerin başına. Ben de birkaç soru sormak istiyorum aslında. Gelecek yıl için başvurmayı planlıyorum, bu yıl hem geç öğrendim hem de ielts belgem yok. Başvursam da belge eksikliğimden ötürü gidemem, bu sebep ile gelecek yıl için hedefledim. Mesaj atıp sorabileceğimiz bir facebook grubunuz var mı? :>

    YanıtlaSil